Je bent (startend) ondernemer en zoekt een geschikte locatie voor je bedrijf. Waar zitten jouw potentiële klanten en hoe staat het met de concurrentie? De Profielscan geeft je inzicht. Met de uitkomst heb je een bouwsteen voor een bewuste locatiekeuze.
Je bent ondernemer en zoekt naar (meer) financiële middelen. Waarop baseer je een omzetprognose? De Profielscan helpt bij je financiële onderbouwing. Je krijgt een betrouwbaar en onafhankelijk cijfermatig beeld van de aanwezigheid van je doelgroep en de concurrentie. De gegevens leggen de basis voor een omzetprognose of een gesprek met een kredietverlener.
D.m.v. de Klantprofiel-analyse wordt duidelijk wie de belangrijke klantgroepen zijn. Door je slechts te richten op potentiële nieuwe klanten met eenzelfde profiel als jouw belangrijke klantgroepen voorkom je verspilling van het marketingbudget.
Adviseer je ondernemers? Dan is de Profielscan een handig hulpmiddel in het contact met jouw klant. Je krijgt inzicht in de demografische ontwikkelingen van wijken, gemeenten en de aanwezigheid van diverse branches. Waar staat jouw klant? Je toont het concreet aan met feiten en cijfers.
Je hebt een goed lopend bedrijf in de Business to Consumer sector, maar je leunt nooit achterover en wilt meer. Een tweede vestiging openen bijvoorbeeld of misschien wel een franchiseketen beginnen? Verken met de Profielscan wat kansrijke plekken zijn voor jouw nieuwe vestigingspunt(en). Ook kan dmv de profielscan zichtbaar worden dat een vestiging op een verkeerde plek zit, waar te weinig doelgroep aanwezig is. Dit kan een verkalring zijn waarom de omzet achterblijft. In sommige gevallen is het dan beter die vestiging te sluiten.
Maak een Profielscan wanneer het jou uitkomt. De selectie doe je online, dus dat kan 24 uur per dag, en 7 dagen in de week. Je kunt zoveel scans opvragen als je zelf wilt.
Belangrijke bronnen van de Profielscan zijn Whooz, het CBS en KVK. Hierdoor ben je verzekerd van betrouwbare gegevens. Wij geven, waar mogelijk, cijfers over de laatste vijf jaar zodat ook trends zichtbaar worden.
Verzorgingsgebied
Gebiedsanalyse
Gebieds- en klantanalyse
Bestedingen
Gebiedspotentieel
Doelgroep-activatie
Klantenherkomstanalyse
Vestigingsplaats keuze / Witte vlekkenplan
Retailers /Franchisers/ Zelfstandige winkeliers
Zakelijke dienstverleners
Fabrikanten / Toeleveranciers aan de retail
Expansiemanagers / Vastgoedadviseurs
Marketeers / CMO’s
Marketingmogelijkheden
Locatie Amsterdam
Valeriusplein 20
1075 BH Amsterdam
Locatie Soest
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest