Marketingmogelijkheden

Onderstaande marketingmogelijkheden zijn allemaal gericht op de vooraf bepaalde klantprofielen en slechts zichtbaar in het verzorgingsgebied

  • Offline: Folderen in de postcodes waar de doelgroep zich bevindt (Verspreidplan)
  • Offline: Aankoop Doelgroepadressen tbv Direct Mail
  • Online: Bannering met targeting op de Whize profielen  in de verzorgingsgebieden (dynamische geo-targeting)
  • Online: Email naar de doelgroep
  • Online: Huis aan Huis TV (commercial van locale ondernemer, alleen zichtbaar in verzorgingsgebied)

Folderen 

Door het klantprofiel te leggen over het verzorgingsegbied wordt direc zichtbaar in welke postcodes de doelgroeppenetratie het hoogst is. De ze postcodes worden opgenomen in het verspreidplan (incl aantallen doelgroephuishoudens per postcode).

Aankoop Doelgroepadressen

•Onze Data partner Whooz beschikt over de adressen van alle 7.711.569 huishoudens in Nederland . Van al deze adressen is het profiel bekend.

•Het is mogelijk deze adressen, van profielen naar keuze, aan te schaffen tbv Direct Mail. Dit zijn AW adressen, dus ‘Aan de bewoners van dit pand’.

•Daarnaast leveren we een Disclaimer aan zodat als er vragen/klachten zijn, deze bij Whooz terechtkomen en wij zullen hierover rapporteren.

•Ook legt Whooz periodiek het postfilter over de adressen. Dus huishoudens die zich hebben aangegeven geen ongevraagd geadresseerd reclamedrukwerk te willen ontvangen worden er uitgefilterd.

•Bestaande klanten worden er uit gefilterd, zodat die niet meegaan in de mailing.

Dynamische geo-targeting

Stap 1: Bepalen van de geografische targeting.

We hebben de postcodegebieden van het verzorgingsgebied van elke vestiging in ons systeem gezet. Die worden automatisch omgezet in unieke longitude en latitude. Zodra we real time een banner kunnen plaatsen op een site kijken we aan de hand van de data die wij inkopen en aangeleverd krijgen of deze persoon op deze website voldoet aan het geografisch profiel. Dat vindt plaats aan de hand van verschillende technische data, zoals GPS coördinaten, IP-adressen of daadwerkelijke postcode gegevens via login data. Deze worden ook omgezet naar longitude en latitude. Is er een match dan gaan we naar stap 2.

 

Stap 2: Bepalen van de juiste doelgroep.

Aan de hand van data kopen we de juiste doelgroep profielen in waarbij offline Mosaic data zijn omgezet naar online bezoekers en geëxtraheerd zijn met look a like profielen. Op basis hiervan weten we of een bezoeker valt in één van de mosaic doelgroepen. In een enkel geval weten we dat niet en dan valt deze persoon buiten de targeting. Zodra we real time een banner kunnen plaatsen op een site en deze voldoet aan één van de gewenste doelgroep profielen dan plaatsen we de banners en anders niet.

 

Stap 3: Bepalen van het juiste bannerdesign.

Zodra we real time een banner kunnen plaatsen op een site en succesvol zijn en stap 1 en 2 doorlopen dan weten we uit stap 2 welke doelgroep het betreft en kunnen we op basis daarvan het juiste bannerdesign selecteren en tonen aan de bezoeker. Zo kun je elke gewenste profieldoelgroep een relevant bannerdesign tonen.

 

Stap 4: Bepalen van de dealerinformatie in de banner.

Als we stap 1 t/m 3 succesvol zijn doorlopen bepalen we in de laatste stap op basis van de beschikbare longitude en latitude welke vestiging de dichtstbijzijnde locatie is voor de online bezoeker. Automatisch tonen we dan in de banner de specifieke dealergegevens. Dit kan in theorie zeer divers zijn zoals naam, adres, telefoonnummer, foto's en URL naar de specifieke vestigingswebsite.

Email naar de doelgroep

Onze partner OMG beschikt over om en nabij de 4,5 miljoen B2C opt-in emailadressen, vanuit zo’n 120 uitgevers. Zij hebben een koppeling met de Whize profielen.

Commercial in verzorgingsgebied

Iedere vestiging, elke maand, zijn eigen video commercial op A-merk niveau getarget in het verzorgingsgebied

 

 

Contactgegevens

Locatie Amsterdam
Valeriusplein 20
1075 BH Amsterdam

Locatie Soest
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest

020-210 11 97
info@gebiedsprofiel.nl
(ma. - vr. 9:00 - 17:00)

Voordelen

  • Vind jouw vestigingsplaats
  • Bouwsteen voor financiering
  • Effectieve en efficiente besteding van het marketingbudget
  • Bron voor adviseurs
  • Meer vestigingen openen of juist sluiten
  • 24/7 beschikbaar
  • Betrouwbare data

Lees verder