Onze ProfielScan maakt gebruik van de volgende data:
Whize is gedurende vele jaren verfijnd dankzij onderscheidende data uit verschillende bronnen en is beschikbaar op diverse, steeds fijnmaziger geografische niveaus. Whize is ontworpen om alle ruim 7,7 miljoen huishoudens in Nederland te beschrijven en classificeren met unieke methodologieën, de meest significante data en de beste specialisten.
De huishoudens zijn gesegmenteerd in 59 subsegmenten, die zijn samengevoegd in 11 segmenten. Het resultaat is een classificatie die een duidelijk beeld schetst van de Nederlandse consumenten voor wat betreft hun sociodemografie, levensstijl en (koop)gedrag. Dit geeft je het meest nauwkeurige inzicht in de Nederlandse consument.
De Whize database bevat meer dan 2.000 onderscheidende kenmerken en geeft inzicht in specifieke kenmerken op sociaal-economisch gebied en in de levensstijl van alle huishoudens in Nederland.
De Whize segmentatie voldoet altijd aan alle wet- en regelgeving. Daarnaast dient de brondata altijd aan de volgende criteria te voldoen:
Voor het bouwen van de Whize segmentatie zijn de volgende vier stappen gevolgd:
Verzorgingsgebied
Gebiedsanalyse
Gebieds- en klantanalyse
Bestedingen
Gebiedspotentieel
Doelgroep-activatie
Klantenherkomstanalyse
Vestigingsplaats keuze / Witte vlekkenplan
Retailers /Franchisers/ Zelfstandige winkeliers
Zakelijke dienstverleners
Fabrikanten / Toeleveranciers aan de retail
Expansiemanagers / Vastgoedadviseurs
Marketeers / CMO’s
Marketingmogelijkheden
Locatie Amsterdam
Valeriusplein 20
1075 BH Amsterdam
Locatie Soest
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest