Whooz lanceerde onlangs de Whize huishoudbestedingen. Voor alle 7,7 miljoen Nederlandse huishoudens is een inschatting gemaakt van de jaarlijkse besteding aan bijna 300 producten en services. Denk hierbij aan levensmiddelen, energie, telecom, meubels, kleding, onderwijs, sport en spel, vervoer, cultuur, enz. Het aantal euro’s dat een huishouden jaarlijks besteedt aan een bepaald product zegt uiteraard iets over de welvaart en grootte van een huishouden, maar eveneens over de levensstijl van de personen die tot het huishouden behoren. Dit geldt vooral wanneer we kijken naar het relatieve aandeel - de share of wallet - van deze besteding ten opzichte van het totale gezinsbudget. De manier waarop een huishouden ervoor kiest om het te besteden inkomen te verdelen over verschillende levensdomeinen vertelt veel over hoe zij in het leven staan. Whooz heeft de huishoudbestedingen gemodelleerd op basis van het CBS-onderzoek over de bestedingen van Nederlandse huishoudens door de CBS kenmerken te verbinden aan de Whooz kenmerken.
Verzorgingsgebied
Gebiedsanalyse
Gebieds- en klantanalyse
Bestedingen
Gebiedspotentieel
Doelgroep-activatie
Klantenherkomstanalyse
Vestigingsplaats keuze / Witte vlekkenplan
Retailers /Franchisers/ Zelfstandige winkeliers
Zakelijke dienstverleners
Fabrikanten / Toeleveranciers aan de retail
Expansiemanagers / Vastgoedadviseurs
Marketeers / CMO’s
Marketingmogelijkheden
Locatie Amsterdam
Valeriusplein 20
1075 BH Amsterdam
Locatie Soest
Nieuwegracht 13
3763 LP Soest